השיטה הרגילה

השיטה "הרגילה" והפשוטה לניהול הוראות קבע במערכת, מתבצעת על ידי הגדרה חיוב ללקוח/ה, וביצוע אוטומטי (או ידני) של החיוב.

זה נכון גם ללקוחות שמשלמים באמצעות אשראי וגם ללקוחות שמשלמים באמצעות מס"ב.

השיטה הזו מתאימה להרבה מאוד סוגים של עסקים, והיא נהדרת!

במסגרת השיטה הרגילה, הטיפול בבעיות חיוב מתבצע באמצעות "הוראות קבע דורשות טיפול", תצוגת מערכת שמראה את כל הוראות הקבע שכרגע לא מחויבות.

שיטת ניהול חוב

שיטת ניהול החוב, עובדת קצת אחרת.

במקום להגדיר הוראת קבע, מגדירים מסמך מחזורי. בברירת המחדל של המערכת המסמך הזה יהיה דרישת תשלום, אבל אפשר לשנות אותו גם לחשבון עסקה אם מעדיפים.

בשיטה הזו, המערכת מייצרת את המסמכים ("החוב") של הלקוח, בין אם הוא משלם בפועל ובין אם הוא לא. כך ניתן תמיד לראות את מצב החוב האקטואלי של הלקוחות (תחת דוחות, דרישות תשלום פתוחות).

לקוחות שמשלמים באמצעות אשראי/מס"ב, החוב שלהם ייפדה מיידית.

לקוחות שמשלמים במזומן/העברות בנקאיות/שיקים, דורשים כניסה שלכם אל דרישות התשלום, והפקת חשבונית/קבלה מתוכם על מנת לסגור את החוב.

הגדרות שנדרשות לשיטת ניהול החוב

  • תחת הגדרות הוראות קבע, יש לבחור חיוב אוטומטי של דרישות תשלום (אלא אם מעדיפים חיוב ידני דרך מסך "חיוב הוראות קבע ממתינות" או במקרה שבו בוחרים בהפקת חשבונות עסקה במסמך מחזוריים)

חיובים בסכום משתנה

הרבה סוגי עסקים לא צריכים לחייב את הלקוחות שלהם כל חודש באותו סכום, אלא צריכים סכומי חיוב משתנים.

אם כמות החיובים קטנה, ניתן כמובן לעדכן ידנית את סכום החיוב בשיטה הרגילה.

אבל כשהכמויות גדולות, חייבים לעבוד בשיטת ניהול החוב, ואז לרוב יש שתי דרכים ליצור את החוב בסכום המשתנה:

  • על ידי טעינת אקסל. כל שורה באקסל יוצרת דרישת תשלום.

  • על ידי פקודת API. כל פקודה יוצרת דרישת תשלום.

זיכויים

בכל השיטות, ניתן לייצר זיכויים שירדו עם המחזור חיוב הבא.

  • בשיטה הרגילה, יש ליצור הוראת קבע בסכום שלילי הנמוך מסכום החיוב הכולל, שתאריך החיוב שלה זהה לתאריך החיוב של הוראת הקבע ממנה רוצים לקזז סכום.

  • בשיטת ניהול החוב, יש ליצור מסמך עם תאריך פרעון זהה לתאריך הפקת המסמך המחזורי.

האם מצאת את התשובה שלך?