לדלג לתוכן הראשי

ניהול חוב באמצעות מסמך מחזורי

הפקה וניהול של מסמכים מחזוריים וגביית ריטיינר חודשי

עודכן היום

מערכת סאמיט מאפשרת יצירת מסמכים מחזוריים במקום חיוב ישיר של הלקוח, כך שניתן לנהל ולראות תמיד את מצב החוב של הלקוחות. שיטה זו נוחה במיוחד לניהול חובות חודשיים לגובים בריטיינר, ומספקת מעקב ברור ודוחות מסודרים.

הפקת מסמך מחזורי

את המסמך המחזורי תוכלו ליצור באמצעות מודול הוראות קבע בכפתור "יצירת מסמך מחזורי".

בברירת המחדל המסמך מוגדר כחשבון עסקה, אך ניתן לשנות אותו לדרישת תשלום/חשבונית מס/הזמנה.

יצירת חיוב

לאחר הקמת ההוראה, מדי חודש או בתדירות שנקבעה, המערכת מייצרת את החוב עבור הלקוח, בין אם נקבע חיוב אוטומטי או לא.

חיוב במס"ב או אשראי

לקוחות שמשלמים באמצעות אשראי או מס"ב, החוב שלהם ייפרע אוטומטית במידה והופעלה הגדרת "חיוב חשבונות עסקה אוטומטי" תחת "הוראות קבע > הגדרות".

לקריאה נרחבת על אפשרות זו, לחצו כאן »

בנוסף, תוכלו להקדים את החיוב האוטומטי ולחייבו ידנית באמצעות "הוראות קבע > חיוב הו"ק ממתינות"

לקריאה נרחבת על אפשרות זו, לחצו כאן »

חיוב במזומן, שיק או העברה בנקאית

במקרה של לקוחות שמשלמים במזומן, העברה בנקאית או שיקים, כדי שהמערכת תפיק עבורם מסמך חודשי ותיצור את החוב, יש ליצור מסמך מחזורי כמוסבר לעיל. לאחר יצירת המסמך, מדי חודש יש להיכנס אל חשבונות העסקה ולהפיק חשבונית או קבלה לסגירת החוב.

סטטוס חובות פתוחים

ניתן לראות את כל החובות הפתוחים של הלקוחות בדוחות ייעודיים. לדוגמה, מסמכי חוב מסוג חשבונות עסקה ניתנים לצפייה בדוח "הכנסות > דוחות > חשבונות עסקה פתוחים", שם כל מסמך מייצג חוב שהיה צריך להסגר ולא נסגר.

המערכת תנסה לחייב שוב כל מסמך מחזורי כעבור 7 ימים מניסיון החיוב הקודם, אך לעיתים יש לעדכן מחדש אמצעי תשלום בכרטיס הלקוח או לוודא שהלקוח מסדר את ההרשאה בבנק או נותן פרטי כרטיס אשראי חדש, ולכן יש לבדוק מדוע כל הוראה לא חויבה ולטפל בה בהתאם.

בחיובי מס"ב ניתן לראות את סיבת כישלון החיוב תחת מודול מס"ב, ובעסקאות אשראי ניתן לראות את סיבת הכשלון תחת מודול סליקת אשראי. מומלץ להצטרף למודולים המשלימים למס"ב ולאשראי כדי לייעל את תהליך גביית החוב במקרים כאלו.

לקריאה על החזרות מס"ב, לחצו כאן »

לקריאה על החזרות אשראי, לחצו כאן »

האם קיבלת תשובה לשאלתך?