חייבתם באשראי בטעות ואתם רוצים להחזיר כסף ללקוח/ה? יש לכם שתי אפשרויות:

  • זיכוי עסקה - מבצעים מתוך המערכת, מתוך מסך הדומה למסך סליקת אשראי, אשר מבצע זיכוי במקום חיוב. הזיכוי מעביר כסף לזכות כרטיס האשראי שחויב, והוא כולל זיכוי חלקי, גם במקרים שלא בוצע חיוב.

  • ביטול עסקה - מבצעים זיכוי עסקה בסכום מלא ביום העסקה מתוך המערכת, או פונים לחברה הסולקת (חברת האשראי או המאגד), ומבטלים את העסקה, והיא לא תופיע אצל הלקוח/ה. אפשר לבטל חיובים רק בסכום העסקה המלא.

איך עושים את זה?

זיכוי עסקת אשראי

  • זיכוי עסקה אפשר לבצע מתוך כרטיס הסליקה או המסמך המקורי במערכת (חשבונית/קבלה או חשבון/קבלה), בבחירה של "יצירת זיכוי באשראי".

  • אפשרות אחרת היא לחיצה על "סליקת אשראי > אפשרויות נוספות (...) > יצירת זיכוי באשראי", שמאפשר ליצור זיכוי באשראי בלי לשייך אותו למסמך קיים, ובלי למלא סכום חיוב שלילי (מינוס).

  • עסקת הזיכוי מתבצעת מול חברת האשראי, והיא מחזירה ללקוח/ה את הסכום שחויב/ה.

  • בכל עסקת זיכוי מופק מסמך זיכוי אוטומטי (חשבונית קבלה/זיכוי או חשבון/קבלה זיכוי). אפשר לקבוע את סוג המסמך בדף יצירת הזיכוי ללקוח/ה .

  • כשזיכוי העסקה מבוצע על סכום העסקה המלאה, ומבוצע ביום העסקה המקורית, במרבית המקרים יבוצע ביטול עסקה באופן אוטומטי, כך שהעסקה לא תופיע כלל בפירוט האשראי של הלקוח/ה.

ביטול עסקת אשראי

  • על מנת לבטל עסקה ביום החיוב, ניתן לבצע זיכוי עסקה באופן מלא כמפורט מעלה. ביטול העסקה יתבצע באופן אוטומטי במקום זיכוי העסקה.

  • לביטול עסקה ביום אחר, יש ליצור קשר עם חברת האשראי או המאגד.

  • בשיחה עם נציג/ת השירות, יש לתאר את העסקה ולבקש לבטל אותה.

  • אחרי שבוטלה העסקה, יש לזכות ידנית את המסמך שנוצר, להסבר על זיכוי מסמכים.

  • כשזיכוי חיוב מבוצע זמן קצר אחרי החיוב המקורי, חברת האשראי תבצע ביטול חיוב אוטומטית.

מתי בד"כ מבטלים עסקה באשראי?

  • כשרוצים לבטל עסקה שבוטלה ע"י הלקוח/ה.

  • כשמחייבים פעמיים (או יותר) בטעות.

  • כשרוצים להחזיר חלק מתשלום שבוצע.

  • כשרוצים לבצע החזר לעסקת תשלומים שבוצעה.

האם מצאת את התשובה שלך?