כל האוספים
המודולים שלנו
הכנסות
דפי עזרה
הפקת חשבוניות, קבלות ומסמכים חשבונאיים בכלל
הפקת חשבוניות, קבלות ומסמכים חשבונאיים בכלל
עודכן לפני יותר משבוע

הנהלת חשבונות באינטרנט, הפקת חשבוניות, הפקת קבלות וניהול פנקס קבלות דיגיטלי מעולם לא היו קלים כל כך.
כל המסמכים חתומים עם חתימה דיגיטלית מאושרת.
אתם עדיין עובדים עם פנקס קבלות מודפס? לדעתנו - כדאי לכם להתקדם. הפקת חשבונית או הפקת קבלה באמצעות המערכת זמינה מכל מחשב ומכל מכשיר נייד, בכל מקום בארץ ובעולם. כל זאת במסגרת מודול הכנסות.

במסגרת מודול הכנסות במערכת ניתן גם להפיק דרישות תשלום, חשבונות עסקה, הזמנות והצעות מחיר.
חסר לכם מסמך? לרשימת כל המסמכים ואיך להוסיף אותם, לחצו כאן!

הפקת חשבוניות

מתי נדרשת הפקת חשבונית?
בעיקרון, ישנם שני מקרים קלאסיים:

  1. כאשר תשלום נכנס אליכם. מזומן או העברה בנקאית נכנסים באותו הרגע. תשלום באשראי נכנס בדרך כלל בחודש העוקב לחודש התשלום, או כשמדובר בעסקה בתשלומים, אחת לחודש. תשלום בשיקים נכנס כאשר אתם מפקידים את השיק.

  2. כאשר אתם רוצים לשלוח דרישת תשלום. השיטה הזו בדרך כלל נדרשת מפרילנסרים שעובדים עם ארגונים גדולים. כדאי להכיר שכיום דרישה זו כבר אינה חוקית וגורמת לפרילנסר לממן את התזרים של הארגון המשלם שכן הפרילנסר משלם את המע"מ על החשבונית עוד לפני שהוא קיבל את התשלום, והארגון המשלם מזדכה על המע"מ לפני שהוא שילם אותו.

עוסק פטור? עמותה? אינכם חייבים במע"מ? אין לכם צורך ואף אסור לכם להפיק חשבוניות. מותר לכם להפיק "חשבונות" לאותו הצורך, אבל למסמכים אלה אין משמעות מבחינת רשות המסים. אנו ממליצים לכם להנפיק רק חשבון-קבלה בכל צורך.
מה כלול בתוך חשבונית? פרטי הגורם המשלם והפריטים עליהם הוא שילם.

הפקת קבלות

מתי נדרשת הפקת קבלה?
כאשר מתקבל התשלום, וברגע קבלת התשלום. מבחינת החוק, הפקת הקבלה לא סובלת דיחוי, אף לא דיחוי קל. היזהרו מפקחים של רשויות המסים. לתשומת הלב, בעסקאות המתבצעות בתשלומים בשיקים או באשראי, יש להוציא קבלה על סכום העסקה הכולל בעת ביצועה. עוסקים החייבים במע"מ יוציאו חשבונית עבור כל תשלום שיתקבל בפועל; כל שיק שהופקד במקרה של שיקים, וכל תשלום שהועבר לחשבון במקרה של תשלומים באשראי.
על מנת להימנע מטרחה קשה זו של מעקב אחר הפקדת שיקים או אחר תשלומים באשראי, פיתחנו את מודול הוראות קבע שמאפשר הוראת קבע באשראי, ניהול מנויים, ובעצם ניהול חיובים קבועים בצורה פשוטה וקלה.
מה כלול בתוך קבלה? פרטי הגורם המשלם והדרך שבה הוא שילם. לתשומת הלב, מבחינת החוק חובה למלא את כל הפרטים שמסומנים בכוכבית במערכת, גם את פרטי השיק במקרה של שיק, וגם את פרטי ההעברה הבנקאית במקרה של העברה בנקאית.

הפקת חשבוניות-קבלות

מתי נדרש הפקת חשבונית-קבלה?
רוב האנשים ששואלים את השאלה הזו, צריכים להפיק חשבונית-קבלה. חשבונית-קבלה מנפיקים כאשר מקבלים את התשלום בתשלום אחד במקום.
תמיד ניתן להפיק חשבונית בנפרד ובאותו הזמן להפיק קבלה. מי שעובד עם פנקס קבלות, לרוב עובד בעצם עם פנקס חשבוניות-קבלות שמאחד בין שני המסמכים. אבל למה להפיק שני מסמכים שונים כאשר אפשר להפיק מסמך אחד מחובר?
מה כלול בתוך חשבונית-קבלה? פרטי הגורם המשלם, הפריטים עליהם הוא שילם והדרך שבה הוא שילם.

הפקת קבלות תרומה

מתי נדרשת הפקת קבלת תרומה?
בצורה הגיונית למדי, כאשר קיבלתם תרומה!
האפשרות להפיק קבלות תרומה מופיעה במערכת רק לעמותות.
מה כלול בתוך קבלת תרומה? בדומה לקבלה, פרטי התורם, והדרך שבה הוא תרם.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?