מערכת SUMIT מאפשרת לבצע תהליכי גביה אוטומטיים שיחסכו לכם זמן ומשאבים באמצעות מודול הוראות קבע. אך מה קורה כאשר חיוב נכשל? האם המערכת תנסה לבצע חיוב נוסף או שעלינו לבצע זאת באופן יזום?
חיובי הוראת קבע מתחלקים ל-2 שיטות - שיטת חיוב ישיר ושיטת ניהול חוב.
שיטת חיוב ישיר
בשיטה זו, לאחר כשלון חיוב, ההוראה הופכת באופן אוטומטי לסטטוס לא פעיל.
במידה וקבעתם תאריכי חיוב קבועים בהגדרות המודול, אז המערכת תנסה לחייב שוב את הוראת הקבע לפני שהיא תהפוך אותה ללא פעילה, ורק לאחר כל ניסיונות החיוב החוזרים, היא תהפוך ללא פעילה.
לדוגמה אם קבענו שמועדי חיוב חוזרים יהיו 2,5,10 לחודש, אז רק לאחר ה-10 לחודש אם החיוב ייכשל, המערכת תהפוך את ההוראה ללא פעילה. (ניסיונות חיוב כושלים ייפסקו לאחר שנה).
לאחר עדכון אמצעי תשלום תקין בכרטיס הלקוח, יש להחזיר את ההוראה לסטטוס "פעיל", והמערכת תבצע ניסיון חיוב מחודש של ההוראה בבוקר למחרת.
במקרה שבו חלפו מספר חודשים מאז מועד החיוב המקורי (לדוגמה, אם מועד החיוב היה 1.4.2024 וההוראה הופעלה מחדש ב-1.12.2024), המערכת תבצע חיוב יומי עבור חודש אחד בכל פעם, עד לסגירת הפער והגעה למועד החיוב הבא. במקרה שבו לא בוצע חיוב רק עבור החודש האחרון, המערכת תנסה לחייב את הסכום למחרת בבוקר, לאחר עדכון אמצעי התשלום והחזרת ההוראה לסטטוס "פעיל".
שיטת ניהול חוב
בשיטת ניהול חוב בהוראת קבע, המערכת מנסה לחייב את המסמך המחזורי הפתוח בכל 7 ימים.
בשיטה זו, ההוראה עצמה אינה מוגדרת כ"נכשלה", ולכן בכל חודש מופק מסמך נוסף עבור החיוב התקופתי. כאשר מתעדכן אמצעי תשלום תקין בכרטיס הלקוח, המערכת תחייב באופן מיידי את כל המסמכים הפתוחים של הלקוח באותו יום. במקרה שבו קיימים מספר חשבונות עסקה פתוחים (למשל, 4-5 חשבונות), כולם יחויבו באופן מרוכז באותו מועד.