כל האוספים
המודולים שלנו
הכנסות
חשבוניות ישראל (מספרי הקצאה לחשבוניות)
היערכות להקצאת מספרי חשבוניות לצורך דיווח מע"מ תשומות (חשבוניות ישראל)
היערכות להקצאת מספרי חשבוניות לצורך דיווח מע"מ תשומות (חשבוניות ישראל)

רפורמת חשבונית ישראל

עודכן לפני יותר משבוע

רקע חוקי

בחוק ההסדרים לשנים 2023-2024 אושר תיקון לחוק מע"מ כהוראת שעה ביחס להקצאת מספרי חשבוניות ע"י רשות המיסים. מטרת התיקון היא להקשות על מנגנון הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות, במסגרת המאבק בהון השחור.

איך זה עובד?
כל עוסק שמוציא חשבונית מס לקונה אשר מעוניין לקזז את המע"מ בחשבונית, בסכום העולה על 25,000 ש"ח, נדרש לקבל ממערכות המחשב של רשויות מע"מ באופן ממוחשב (אוטומטי) מספר סידורי ייחודי שיוטבע על אותה חשבונית המס.
*ללא המספר הסידורי, הקונה לא יהיה זכאי לנכות את המע"מ הכלול באותה חשבונית מס.

מהם לוחות הזמנים?
הוראת השעה תחל בתאריך 1.1.2024.
(במהלך השנים לאחר מכן, סכום החשבונית אמור לרדת באופן הדרגתי).

עדכון: בעקבות מלחמת חרבות ברזל נדחה מועד התחלת הדרישה לתאריך 1.4.2024

עדכון 2: ניתנה הארכה נוספת עד לתאריך 5.5.2024.

רשות המיסים ממליצה לכל בעל/ת עסק להתחיל להפיק כבר מהיום את מספרי ההקצאה ומבטיחה קדימות במתן החזרי מע"מ לעסקים שיבקשו את מספרי ההקצאה כבר מהיום.

איך ניתן להיערך מראש לשינוי?

מערכת סאמיט מוכנה לשינוי. תוכלו לקבל את המספר הסידורי שיוקצה לחשבונית ישירות מתוך המערכת.

מומלץ ליצור כבר עכשיו את החיבור של החשבון שלכם במערכת SUMIT לרשות המיסים.

ברגע שאתם מחוברים, תוכלו לקבל את מספר ההקצאה באופן מיידי ברגע שתפיקו חשבונית מס בסכום רלוונטי.

על מנת שתוכלו לבצע את החיבור, יש לבצע 3 שלבים:

  1. רישום ראשוני לאזור האישי באתר רשות המיסים.

  2. מתן הרשאה לנציגי העסק שיוכלו לבצע את בקשת מספר ההקצאה.

  3. חיבור מערכת SUMIT.

להלן פירוט השלבים הנדרשים, שלב אחר שלב:

שלב 1: רישום ראשוני לאזור האישי באתר רשות המיסים

ראשית, יש לבצע את הרישום הראשוני באתר רשות המיסים.
הכניסה לאזור האישי ברשות המסים (כולל יצירת קוד משתמש) מתבצעת בקישור הבא: https://go.gov.il/taxes-ishi-em

במידה וכבר יצרתם בעבר קוד משתמש אישי באתר רשות המיסים, לצורך הגשת בקשה למענקים או מכל סיבה אחרת, תוכלו להכנס בעזרתו.
אם עדיין לא נרשמתם בעבר לאתר רשות המיסים - עקבו אחר ההוראות שם בנוגע להרשמה (יש ללחוץ על הלינק הכחול "הקישור הבא יסייע לך") והשלימו את תהליך הרישום.

שלב 2: רישום ראשוני של התאגיד

במידה וכבר ביצעתם בעבר את הרישום הראשוני של התאגיד, תוכלו להמשיך מיד לשלב 3.

במידה ועדיין לא ביצעתם רישום ראשוני של התאגיד, כנסו לאזור האישי ברשות המיסים, לחצו על "הרשאה לפעולות דיגיטליות".

יש לבחור את האפשרות של "רישום פרטי תאגיד".


הזינו את מספר התאגיד ולחצו על "המשך".


בשני המסכים הבאים, הזינו את מספר הטלפון ואת כתובת המייל שישמשו כאמצעי התקשרות של רשות המיסים עם התאגיד.

לאחר מכן מלאו את ההצהרה ובצעו אישור. תקבלו הודעת אישור שמציינת כי תוך מספר ימי עסקים יינתן האישור הסופי.


כעת תוכלו לעבור לשלב הבא ולהמשיך את התהליך.


בתנאים מסוימים תזדקקו לתצהיר חתום מעורך דין. הפרטים המלאים מוסברים פה »

שלב 3: מתן הרשאה לנציגי העסק שיוכלו לבצע את בקשת מספר ההקצאה

בשלב הבא, תתבקשו לתת הרשאה לנציגים מטעם התאגיד לפעולת "הקצאת חשבונית".

1. באזור האישי ברשות המיסים, לחצו על "הרשאה לפעולות דיגיטליות".


2. במסך הבא, בחרו את התאגיד או העוסק עבורו תרצו לתת את ההרשאה
(במידה ולא מופיע לכם מספר העוסק או מספר הח.פ. הרלוונטי, יש צורך ברישום ראשוני של התאגיד לפי ההסבר בשלב מספר 2 לעיל, ולאחר מכן הוא יופיע לכם ברשימה).

3. במסך שיפתח יש ללחוץ על "הוספת הרשאה".


4. בחלון שיפתח, הזינו את מספר תעודת הזהות של מי שתרצו שיבצע את פעולת בקשת מספר ההקצאה במערכת SUMIT, ולחצו על "המשך".

5. לאחר מכן סמנו את "חשבונית ישראל - בקשת מספר הקצאה עבור חשבונית ללקוח" ולחצו על "המשך".


6. בחרו את משך הזמן למתן ההרשאה. הזמן המירבי האפשרי הוא עד שנה. לחצו על "המשך".


7. לאחר מכן מלאו את ההצהרה, ולחצו על אישור.

שלב 4: ביצוע החיבור במערכת SUMIT:

  1. יש להכנס ל"הגדרות > חיבור לרשות המיסים", וללחוץ שם על "התחברות לרשות המיסים".
    בחלון הקופץ, מלאו את פרטיכם האישיים: שם מלא ותעודת זהות.

  2. המערכת תפנה אתכם אוטומטית אל אתר רשות המיסים לביצוע החיבור.
    לאחר מכן תקבלו סיסמה זמנית התקפה ל-10 דקות בלבד בהודעת סמס או אימייל מרשות המיסים. יש להזין את הסיסמה בחלון שיפתח. מיד לאחר מכן יתבצע החיבור באופן אוטומטי.

    קיים במסך כפתור לאיפוס קוד המשתמש למקרה ששכחתם אותו.


    3. עתה החשבון שלכם מחובר בהצלחה לרשות המיסים. כדי לוודא, הביטו שוב במסך של החיבור לרשות המיסים במערכת. אם רשום לכם תחת הסטטוס "פעיל" זה אומר שאתם מחוברים בהצלחה!

איך ממשיכים לאחר ביצוע החיבור הראשוני?

מה אפשר לשלוח למי שביקש מכם מסמך מאשר בנושא בנוגע למערכת סאמיט?
ניתן להוריד את המסמך להלן ולשלוח אותו למי שיבקש מכם את האישור.

איך מתבצע בפועל תהליך קבלת ההקצאה במערכת?

קישורים מסייעים:

מידע על תהליך הרישום ומתן הרשאה: https://go.gov.il/HasmachaInfo

לנוחיותכם, ניתן לפנות אל מוקד שירות הלקוחות של רשות המסים, לקבלת סיוע בתהליך יצירת קוד המשתמש ובהסבר על התהליך, בטלפון: 4954*

האם קיבלת תשובה לשאלתך?