איך מבצעים רישום קבלת תרומה ברשות המיסים?
עודכן לפני יותר משבוע

בהתאם לחוק שיכנס לתוקף בשנת 2025, יתבקשו מוסדות הציבור שהינם בעלי אישור לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה להנפיק את הקבלות לתורמים זאת באמצעות תוכנה להפקת קבלות על תרומות המאפשרת התממשקות למערכת התרומות הדיגיטלית של רשות המיסים. העברת פרטי הקבלות למערכת המקוונת תקל על תורמים לאותן עמותות לממש את זכאותם לזיכוי במס בקלות ובמהירות, ותחסוך לתורמים את הצורך באיסוף ושמירת הקבלות בגין תרומותיהם, אשר ירוכזו עבורם באזור האישי באתר רשות המסים. לקריאה נרחבת »

מערכת SUMIT מאפשרת לבצע את רישום הקבלה וקבלת מספר האישור מרשות המיסים באופן אוטומטי ונוח, בלחיצת כפתור.

רישום קבלה דיגיטלי אפשרי במסלול התחלה ומעלה

על מנת לבצע את רישום הקבלה יש לפעול כדלהלן:

1. מפיקים את קבלת התרומה כרגיל במערכת SUMIT ומבצעים שמירה.

2. לאחר שמירת המסמך, לוחצים על "פעולות נוספות > הנפקת מספר הקצאה".


בפעם הראשונה שתבצעו את התהליך, תועברו למסך של ביצוע התחברות לשירותי הדיגיטל של רשות המיסים. יש ללחוץ על "התחברות", ולבצע את ההתחברות במערכת. לאחר מכן תוכלו לדלג על שלב זה.
לפירוט נרחב על תהליך החיבור אפשר לקרוא כאן »

3. לאחר הלחיצה על כפתור הנפקת מספר ההקצאה, תראו את מספר האישור כבר בתחתית הקבלה:


האם קיבלת תשובה לשאלתך?