בעיות נפוצות בסליקה באתר WooCommerce
עודכן השבוע

סליקת אשראי באתרי סחר מבוססי WooCommerce מתבצעת באופן חלק באמצעות תוסף הסליקה שלנו. באופן עקרוני, עם התקנת התוסף בהתאם להוראות ההתקנה שלנו, הכל צריך לעבוד לכם באופן אוטומטי.

יחד עם זאת, יש כמה בעיות יחסית נפוצות שניתן לפתור בקלות. מדריך זה יסייע לכם לאתר את התקלות ולפתור את הבעיות.

הודעת שגיאה: החיוב נכשל – Invalid Credentials (CompanyID/APIKey are incorrect)

במידה ואתם או הלקוחות שלכם לא מצליחים לבצע את העסקאות באתר ומתקבלת הודעת שגיאה שאומרת: החיוב נכשל – Invalid Credentials (CompanyID/APIKey are incorrect), המשמעות היא שהאתר לא מחובר לחשבון שלכם במערכת SUMIT.
זה יכול לקרות בגלל שעדיין לא סיימתם לבצע את החיבור הראשוני, או אם שונו מפתחות ה-API בחשבון SUMIT שלכם, ללא עדכון מקביל באתר.

הפתרון הוא לקחת את מפתחות ה-API מפה, ולוודא שהם רשומים נכון בהגדרות התוסף באתר.

חשוב גם לשים לב שמזהה הארגון שלכם כתוב נכון, בדיוק עם מספר מזהה הארגון של העסק במערכת SUMIT שאליו התכוונתם לחבר את הסליקה באתר.

הודעת שגיאה: אין אמצעי תשלום זמינים (There are no payment methods available)

לרוב שגיאה זאת מצביעה על כך שמוגדר אצלכם ב-WooCommerce לעבוד עם Checkout Block. צריך לבטל את זה והכל יעבוד כמצופה. לקריאה נרחבת »

שיעור מע"מ שגוי במסמכים

ייתכן כי תתקלו בבעיה של שיעור מע"מ שגוי במסמכי ההכנסה (חשבונית מס וכו') שמופקים בעקבות סליקת אשראי באמצעות התוסף. לרוב תראו במצב כזה שהמע"מ במסמכים מוגדר בשיעור של 0%.

הסיבה לבעיה היא שמנגנון הגדרת המיסים המובנה של WooCommerce, לא יודע להתמודד טוב עם חוקי המס של מדינת ישראל.

מה שצריך לעשות זה לבטל את מנגנון חישוב המיסים המובנה של WooCommerce, ולתת לתוסף להשען על ההגדרות שכבר קיימות אצלכם בחשבון SUMIT שלכם.
ההסבר המלא נמצא כאן »

לאחר מכן, מומלץ לתקן את המסמכים שהופקו בצורה לא תקינה, בהתאם להוראות כאן »

לא ניתן לבצע עסקאות עם מוצרים שכוללים מע"מ ולא כוללים מע"מ בעסקה אחת

המקרה הזה הוא לא בדיוק תקלה, אלא מצביע פשוט על האופן שבו בנוי החיבור שלנו מאחורי הקלעים.
המערכת מטפלת ברכיב המע"מ ברמת המסמך ולא ברמת השורה. לכן לא ניתן להגדיר חיובים שכוללים בעת ובעונה אחת גם מוצרים שכוללים מע"מ וגם מוצרים שלא כוללים מע"מ.
אם יש לכם צורך מיוחד כזה למכור באותה חנות ועבור אותם לקוחות סל מוצרים משולב כזה, הדרך היחידה היא לאפשר ללקוחות לבצע את זה ב-2 עסקאות נפרדות. אחת של מוצרים שכוללים מע"מ והשניה של מוצרים שלא כוללים מע"מ (ניתן למשל לארגן את המוצרים ב-2 מחלקות נפרדות באתר שלכם או כל פתרון שתראו לנכון, שימנע מלקוחות לנסות לשלם בבת אחת על סל מוצרים משולב עם מוצרים כוללים ולא כוללים מע"מ יחד).

במידה והחלוקה בין עסקאות שכוללות מע"מ לבין עסקאות שלא כוללות מע"מ צריכה לפעול אצלכם על בסיס הגדרת מאפיינים של הלקוח עצמו (למשל לקוחות ישראליים מול לקוחות מחו"ל) יש לפעול לפי ההוראות במדריך הזה »

לאחר ביצוע התשלום, ההזמנה ב-WooCommerce מופיעה בסטטוס processing ('בטיפול')

למעשה זאת ההתנהגות הרגילה של WooCommerce. הרעיון מאחורי זה הוא שלרוב, לאחר ביצוע התשלום על ידי הלקוח, בעל העסק צריך לבצע מספר פעולות נוספות על מנת להשלים את ההזמנה. כמו למשל לטפל במשלוח וכו'.
יחד עם זאת, יתכן שבעסק שלכם המוצרים שנמכרים הם מוצרים דיגיטליים בלבד ומבחינתכם לאחר ביצוע התשלום ההזמנה הושלמה, ותרצו לראות במצב כזה את ההזמנה בסטטוס completed ('הושלמה').
​במקרה כזה תוכלו להוסיף סקריפט לאתר שיבצע עבורכם באופן אוטומטי את העברת ההזמנה לסטטוס completed ('הושלמה'). מומלץ להתייעץ עם בונה אתרים מקצועי/ת כדי לבצע את זה.
[הטיפול בזה לא קשור למעשה לתוסף שלנו, זה עניין פנימי שצריך להגדיר באתר בקשר להתנהגות של WooCommerce לאחר ביצוע עסקה באתר]

לאחר ביצוע תשלום באמצעות BIT, ההזמנה ב-WooCommerce מופיעה בססטוס Cancelled (בוטלה)

בקצרה, בלי להכנס יותר מדי לעניינים טכניים, הבעיה נוסעת מזה שעסקת BIT תלויה באישור של הלקוח בצד של המכשיר שלו, מה שגורם לבעיות בהחזרת תשובה בנוגע לסטטוס הסופי של העסקה אל האתר שלכם.

אנחנו ממליצים לאשר ידנית את ההזמנה בכל פעם שאתם רואים שהתשלום בוצע בהצלחה.
ניתן גם להתייעץ עם בונה אתרים שמכיר את התחום שיוכל לעזור לכם לשנות את ההתנהגות המובנית של WooCommerce במקרים כאלה.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?