לכישלון חיוב אשראי במערכת יכולות להיות כמה סיבות: בעיה במסוף הסליקה, בכרטיס האשראי, בביצוע החיוב, בהגדרות חשבון סליקת האשראי, תקלות של חברת הסליקה או חברת האשראי של הלקוח/ה ועוד.

בכל כישלון חיוב אשראי, המערכת תציג קוד שגיאה והסבר קצר של הבעיה (כמו בצילום המסך), ולכן כדאי לבדוק קודם את סיבת כישלון החיוב ולפנות בהתאם לגורם המתאים.

כדי לראות את רשימת חיובי האשראי שנכשלו, במודול סליקות אשראי, בוחרים "חיובים שנכשלו" בתפריט. המערכת תציג את פרטי חיובי האשראי שנכשלו כולל קוד השגיאה הרלוונטי והסבר קצר על הסיבה לכישלון החיוב.

שגיאות נפוצות

כרטיס אשראי חסום/גנוב (קוד שגיאה 001, 002 או 005)

  • הסיבה: חברת כרטיס האשראי של הלקוח/ה הכרטיס גנוב או חסום.

  • הפתרון: יש ליצור קשר עם חברת כרטיסי האשראי, או לנסות לחייב כרטיס אחר.

ניצול מסגרת אשראי (קוד שגיאה 003 או 004)

  • הסיבה: ניצול מסגרת כרטיס האשראי של הלקוח/ה, זאת אחת הסיבות הנפוצות לכישלון חיוב.

  • הפתרון: ליצור קשר עם חברת כרטיס האשראי או לנסות לחייב כרטיס אחר.

טעות בפרטי כרטיס האשראי (קוד שגיאה 006 או 057)

  • הסיבה: הזנה שגויה של מספר תעודת הזהות או 3 ספרות האבטחה בגב הכרטיס (CVV).

  • הפתרון: לוודא את נכונות הפרטים ולנסות לבצע חיוב חוזר.

בעיה טכנית במערכת (קוד שגיאה 022, 025, 041-043)

  • הסיבה: בעיה טכנית של המערכת שלנו. לא משהו שקורה בד"כ,

  • הפתרון: לדבר איתנו. אנחנו זמינים תמיכה במייל: support@sumit.co.il

סיבות נוספות לחיובים שנכשלים אשראי

  • תקלת תקשורת
    תקלות תקשורת של חברת הסליקה (Upay או חברת אשראי) או שב"א יכולות ליצור בעיות בסליקת האשראי. לרוב אלה תקלות זמניות שנפתרות תוך זמן קצר, אם הן נמשכות לאורך זמן, כדאי לפנות לחברת הסליקה או לשב"א.

  • הגדרות מסוף הסליקה
    הגדרות מסוף הסליקה קובעות את תנאי הסליקה במערכת. מסוף סליקה שלא כולל הרשאות מתאימות (למשל לסליקת כרטיסי תייר או חיוב אשראי במטבע זר) או שלא תומך בסליקת כרטיסי אשראי מסוימים, יכול לגרום לכישלון חיובי אשראי. לעדכון הגדרות המסוף יש ליצור קשר עם חברת הסליקה.

  • פטור מהזנת מס' ת.ז. ו-CVV
    בסליקת אשראי חובה להזין מס' תעודת הזהות של בעל הכרטיס ושלוש הספרות בגב הכרטיס (CVV), ואם לא החיוב ייכשל (קוד שגיאה 058 או 059). אפשר לקבל פטור מהזנת פרטים אלה מחברת הסליקה, ואז לעדכן את הפרטים בהגדרות מודול סליקת אשראי.

  • מסוף סליקה לא פעיל
    המערכת לא תבצע סליקות, עד להפעלת המסוף. כדי לפתוח את המסוף אתם מוזמנים לפנות אלינו. אפשר לראות את סטטוס מסוף הסליקה בכל שלב, ב- "הגדרות > הגדרות נפוצות > סליקת אשראי".

הוספנו כמה קישורים שימושיים המסייעים בזיהוי ובטיפול בבעיות הקשורות לכישלון חיוב אשראי:

האם מצאת את התשובה שלך?