לדלג לתוכן הראשי
איך מבטלים או מזכים חיוב אשראי?

הסבר קצר איך מבטלים עסקת אשראי באופן מלא, או מבצעים זיכוי חלקי באשראי.

עודכן לפני יותר משנה

לתשומת לבכם - עבור סולקים באמצעות חברת Upay:
ביצוע זיכוי עסקה לסולקים עם חברת Upay, אפשרי רק במידה וקיימת לכם יתרת זכות בחשבון הסליקות שלכם ב-Upay. יתרת הזכות חייבת להיות גדולה יותר מסכום הזיכוי שאתם רוצים לבצע.
במידה ואין לכם יתרה מספיקה, ניתן לחכות עם ביצוע הזיכוי עד שתבצעו עסקאות אשראי נוספות והיתרה תגדל בהתאם, או במידת הצורך ניתן לפנות ל-Upay ישירות.
אם ביצעתם זיכוי עסקה מול שירות הלקוחות של Upay, חשוב לזכור לזכות אחר כך במערכת SUMIT את החשבונית המקורית, באופן ידני.

חייבתם באשראי בטעות ואתם רוצים להחזיר כסף ללקוח/ה? יש לכם שתי אפשרויות:

  • זיכוי עסקה - מבצעים מתוך המערכת, מתוך מסך הדומה למסך סליקת אשראי, אשר מבצע זיכוי במקום חיוב. הזיכוי מעביר כסף לזכות כרטיס האשראי שחויב, והוא כולל זיכוי חלקי, גם במקרים שלא בוצע חיוב.

  • ביטול עסקה - מבצעים זיכוי עסקה בסכום מלא ביום העסקה מתוך המערכת, או פונים לחברה הסולקת (חברת האשראי או המאגד), ומבטלים את העסקה, והיא לא תופיע אצל הלקוח/ה. אפשר לבטל חיובים רק בסכום העסקה המלא.

איך עושים את זה?

זיכוי עסקת אשראי

  • זיכוי עסקה אפשר לבצע מתוך כרטיס הסליקה (תחת סליקת אשראי), בבחירה של "יצירת זיכוי באשראי".

  • אפשרות אחרת היא לחיצה על "סליקת אשראי > אפשרויות נוספות (...) > יצירת זיכוי באשראי", שמאפשר ליצור זיכוי באשראי בלי לשייך אותו למסמך קיים, ובלי למלא סכום חיוב שלילי (מינוס).

  • עסקת הזיכוי מתבצעת מול חברת האשראי, והיא מחזירה ללקוח/ה את הסכום שחויב/ה.

  • בכל עסקת זיכוי מופק מסמך זיכוי אוטומטי (חשבונית קבלה/זיכוי או חשבון/קבלה זיכוי). אפשר לקבוע את סוג המסמך בדף יצירת הזיכוי ללקוח/ה .

  • כשזיכוי העסקה מבוצע על סכום העסקה המלאה, ומבוצע ביום העסקה המקורית, במרבית המקרים יבוצע ביטול עסקה באופן אוטומטי, כך שהעסקה לא תופיע כלל בפירוט האשראי של הלקוח/ה.

ביטול עסקת אשראי

  • על מנת לבטל עסקה ביום החיוב, ניתן לבצע זיכוי עסקה באופן מלא כמפורט מעלה. ביטול העסקה יתבצע באופן אוטומטי במקום זיכוי העסקה.

  • לביטול עסקה ביום אחר, יש ליצור קשר עם חברת האשראי או המאגד.

  • בשיחה עם נציג/ת השירות, יש לתאר את העסקה ולבקש לבטל אותה.

  • אחרי שבוטלה העסקה, יש לזכות ידנית את המסמך שנוצר, להסבר על זיכוי מסמכים.

  • כשזיכוי חיוב מבוצע זמן קצר אחרי החיוב המקורי, חברת האשראי תבצע ביטול חיוב אוטומטית.

מתי בד"כ מבטלים עסקה באשראי?

  • כשרוצים לבטל עסקה שבוטלה ע"י הלקוח/ה.

  • כשמחייבים פעמיים (או יותר) בטעות.

  • כשרוצים להחזיר חלק מתשלום שבוצע.

  • כשרוצים לבצע החזר לעסקת תשלומים שבוצעה.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?