לדלג לתוכן הראשי
הסמכת מורשה חתימה למתן הרשאה לבנקאות פתוחה בתאגיד
עודכן לפני יותר משבוע

הבנקים משמשים על פי חוק מידע פיננסי, תשפ”ב - 2021 (להלן:”חוק מידע פיננסי”) גם כמקור מידע ונדרשים לאפשר הרשאת גישה, בהתאם לבקשה שהוגשה ואושרה על ידי הלקוח לגורם שלישי מורשה על פי חוק מידע פיננסי.

לצורך אישור הבקשה כאמור על ידי הבנק, תאגידים נדרשים בהסמכת אחד מורשי החתימה בחשבון התאגיד כמורשה לפעול בבנקאות פתוחה ולאשר התקשרות עם נותן שירותי מידע פיננסי צד ג’.

להלן פירוט התהליך הנדרש לצורך אישור מורשה חתימה לפעול בנושא בנקאות פתוחה בבבנקים השונים:

בנק לאומי

על כל תאגיד לפנות באתר דרך צור קשר > כתוב לבנקאי > להכניס בקשה לקבלת טופס 403/86 הודעה על החלטת תאגיד למינוי מורשה חתימה לבנקאות פתוחה (הקובץ מצורף פה בתחתית הדף) > להחתים את הבעלים + חתימה עו”ד לטופס > לשלוח חזרה דרך יצירת קשר > כתוב לבנקאי. אישור הבנק מתקבל בין 2-3 ימי עסקים.

בכדי לצרף מורשה חתימה או חשבון לבנקאות פתוחה להעברת מידע לצד שלישי על החשבון להיות מוגדר תחת "בנקאות בתקשורת".

בנק פועלים

על אחד ממורשי החתימה לעדכן את הפרוטוקול האינטרנטי ולבקש להצטרף לבנקאות הפתוחה, למלא את כל הפרוטוקול ובסיום להוסיף חתימה וחותמת. להלן הוראות התהליך:

להיכנס לאיזור האישי באתר > הרשאות > פרוטוקול >בחירת חשבון > עדכון חשבונות> הרשאות גישה לחשבון > בחירת מורשה חתימה > סימון חלון “שיתוף מידע - בנקאות פתוחה”.

בסיום התהליך יתקבל מסמך פרוטוקול מורשה חתימה לחתימת מורשים + חתימת עו”ד.

את המסמך יש לשלוח לבנקאי במייל או להעלות בפניה באתר.

בנק מזרחי

הגשת בקשה לבנק למתן הרשאה למורשה חתימה X לצורך שיתוף מידע פיננסי.

בנק דיסקונט

על התאגיד להסמיך את מורשי החתימה שמעוניין שתהיה להם הרשאה לפעול בבנקאות פתוחה (הקמת וביטול הרשאה). קימת גמישות מלאה לבחירת מורשי החתימה לעניין זה. אם יוסמך יותר ממורשה אחד, כל מורשי החתימה יידרשו לאשר את ההסכמה.
לשם כך, יש למלא את טופס הצטרפות לשירות "עסקים פלוס" בדיגיטל או את טופס שינויים ועדכונים בשירות "עסקים פלוס" בדיגיטל. הטופס זמין להורדה באתר השיווקי של הבנק, את הטופס המלא יש להעביר לבנקאי המטפל בסניף.
חשוב לציין, כי יש למלא טופס נפרד עבור כל תאגיד.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?