לדלג לתוכן הראשי
איך ליצור סליקת אשראי עתידית?
עודכן לפני יותר משבוע

מערכת SUMIT מאפשרת לכם לסלוק אשראי מלקוחות במגוון דרכים: חיוב ישיר מתוך המערכת, גיהוץ כרטיס אשראי, תשלום לקוח בקישור לתשלום או מתוך מסמך חוב, תשלום בדף תשלום ותשלום באתר WooCommerce.
באופן כללי, בכל השיטות הללו הסליקה מתבצעת מיד. גם אתם וגם הלקוחות שלכם מקבלים חיווי מיידי על סטטוס העסקה (אושרה או נדחתה) וכרטיס האשראי של הלקוח/ה מחויב מיידית.

יחד עם זאת, במצבים מסוימים ייתכן שתרצו לתת הוראה למערכת לבצע את סליקת האשראי במועד מאוחר יותר. למעשה יש 2 שיטות עיקריות לבצע את זה:

  1. יצירת עסקה מושהית (J5)

  2. יצירת הוראת קבע עתידית עם מחזור חיוב אחד

להלן הסבר מפורט על כל אחת מהשיטות, היתרונות והמגבלות שלה.

יצירת עסקה מושהית (J5)

עסקה מושהית היא עסקה שבה מתבצעת תפיסת מסגרת אשראי על כרטיס האשראי של הלקוח, ללא חיוב. זהו סוג עסקה ייחודי המאפשר לכם לקבל אישור עקרוני מחברת כרטיס האשראי של הלקוח לביצוע העסקה המלאה בתאריך מאוחר יותר, כאשר בינתיים מתבצעת תפיסת מסגרת בסכום העסקה בכרטיס הלקוח, על מנת לוודא שהעסקה המלאה אכן תושלם במועד החיוב הסופי.

שמירת המסגרת מאפשרת גמישות לבית העסק, ומתאימה לחיוב מוצרים/שירותים, שסכום החיוב הסופי שלהם יכול להשתנות עד למועד חיוב הכרטיס, או עד לסיכום סופי של העסקה.

למשל: מוצרים עם משקל משתנה (ירקות או בשר), מוצרים שטווח המחיר שלהם משתנה, וכאלה שהעלות שלהם נקבעת בסיום השירות / אספקת המוצר.

יתרונות השיטה:

חסרונות השיטה:

יצירת הוראת קבע עתידית במחזור חיוב אחד

אפשרות נוספת ליצירת סליקת אשראי עתידית היא יצירת הוראת קבע ללקוח לתאריך עתידי במחזור חיוב אחד.

יוצרים ללקוח הוראת קבע לפי המדריך הזה » כאשר התאריך בו נרצה שיתבצע החיוב יהיה תאריך ההוראה, ומחזור החיוב יהיה 1. המשמעות של מחזור חיוב אחד היא שתתבצע סליקה אחת בלבד ולאחריה הוראת הקבע תופסק.

לדוגמה אם נרצה לחייב לקוח בתאריך 01/01/2026 ניצור זאת כך, במסך של יצירת הוראת קבע:

דגשים חשובים לשיטת החיוב באמצעות הוראת קבע:

  1. כדאי לבדוק תקינות של כרטיס האשראי לפני יצירת ההוראה. ניתן לבצע זאת באמצעות כניסה אל מודול סליקת אשראי ולחיצה על כפתור "פעולות נוספות (3 נקודות משמאל) > פעולות נוספות > בדיקת כרטיס, או בלחיצה כאן ».

  2. אפשר לקחת מקדמה קטנה, למשל של שקל אחד, ולוודא שהעסקה מאושרת. זה יוריד את הסיכוי שהחיוב העתידי לא יעבור.

  3. במידת הצורך אפשר ליצור ולשלוח ללקוח מסמך חוב, כדוגמת חשבון עסקה/דרישת תשלום.

יתרונות השיטה:

חסרונות השיטה:

האם קיבלת תשובה לשאלתך?