לדלג לתוכן הראשי
העברה לארכיון ושחזור מארכיון
עודכן לפני יותר משבוע

ברוב התיקיות של המערכת, תוכלו להעביר כרטיסים לארכיון.
העברה לארכיון מאפשרת לכם "לנקות" את המסך הראשי של התיקייה מכרטיסים שאין לכם צורך בהם יותר, אך יחד עם זאת לשמור את כל המידע לכל צורך עתידי.
ישנם מספר תיקיות בהן לא ניתן להעביר כרטיסים לארכיון, בעיקר במקומות במערכת שיש להם השלכה חשבונאית-חוקית. כך למשל, לא ניתן להעביר לארכיון מסמכים חשבונאיים סופיים.

מה קורה לכרטיס כשהוא עובר לארכיון?

כאמור, כל הכרטיסים שהועברו לארכיון עדיין שמורים במערכת, אך לא ניתן לצפות בהם בתצוגות הרגילות של המערכת וכן לא ניתן לערוך או לבצע בהם שינויים. כמו כן, לא ניתן לבחור כרטיס בארכיון בשדה של בחירת כרטיס מקושר (למשל ביצירת מסמך, בשלב בחירת הלקוח, לא תראו את הלקוחות שנמצאים בארכיון).
בנוסף, לא ניתן למצוא בחיפוש הרגיל של המערכת כרטיסים שהועברו לארכיון. זה נועד להקל עליכם בחיפוש ולא להציג מידע מיותר שאין לכם צורך בו כרגע.
(ניתן לשנות את ההתנהגות הזאת במידה ומותקן אצלכם בחשבון מודול ניהול מידע כללי)

איך מעבירים כרטיס לארכיון?

לצורך הדוגמה, נניח שנרצה להעביר כרטיס לקוח לארכיון.
ניתן לבצע את זה ב-2 דרכים. מתוך הכרטיס (אם רוצים להעביר כרטיס אחד רק), או ממסך התצוגה (אם רוצים להעביר מספר כרטיסים יחד לארכיון).

כדי להעביר כרטיס בודד, יש להכנס לכרטיס, וללחוץ על "פעולות נוספות > מחיקה לארכיון"

על מנת להעביר מספר כרטיסים יחד לארכיון, יש לסמן את כל הכרטיסים הרצויים (ניתן להיעזר גם ביצירת פילטר כדי לקבל תצוגה מסוננת על פי כל קריטריון שתרצו), ולאחר מכן ללחוץ על כפתור "מחיקה לארכיון".


איך לגשת לכרטיסים שהועברו לארכיון?

כדי לגשת לארכיון, יש להכנס למודול הרלוונטי, ללחוץ על שם התצוגה (או על החץ הקטן שלידה), ואז על "תצוגת ארכיון".

תועברו למסך שמציג את הארכיון של אותה תיקיה. תראו שם את כל הכרטיסים בתיקיה שהועברו לארכיון:

בלחיצה על כרטיס מסוים מהארכיון, תראו מחוון שמדגיש את עובדת היותו של אותו כרטיס בארכיון:


איך לשחזר כרטיס מהארכיון כדי להחזיר אותו להיות פעיל?

במידה ותרצו להחזיר כרטיס מהארכיון להיות פעיל, ובכך לאפשר את העריכה באותו כרטיס ואת בחירת הכרטיס בתיקיות מקושרות, ניתן להכנס לכרטיס וללחוץ בו על הכפתור "שחזור מהארכיון", או לסמן בבת אחת מספר רב של כרטיסים מתוך תצוגת הארכיון וללחוץ על כפתור "שחזור כרטיסים".

איך למחוק כרטיס באופן סופי מהמערכת?

במספר תיקיות לא ניתן לבצע מחיקה סופית של כרטיס, כדי לא לאבד מידע חיוני. בסוג אחר של תיקיות תוכלו לבצע מחיקה ישירה של כרטיס מתוך מסך הכרטיס או מסך התיקייה הרגיל. יחד עם זאת, במרבית התיקיות במערכת, המחיקה הסופית אפשרית רק מתוך הארכיון. מצב זה נועד למנוע תקלות של איבוד מידע בטעות, ויחד עם זאת לאפשר לכם את הגמישות כן למחוק מידע שאתם בטוחים שלא תזדקקו אליו יותר.

(ניתן לשנות את ההתנהגות הזאת במידה ומותקן אצלכם בחשבון מודול ניהול מידע כללי)

על מנת לבצע מחיקה סופית במרבית התיקיות, יש לגשת לכרטיס בארכיון וללחוץ על "פעולות נוספות > מחיקה". או לחילופין במידה ותרצו למחוק מספר כרטיסים בו זמנית, יש לגשת לתצוגת הארכיון, לסמן את הכרטיסים הרצויים, וללחוץ על "מחיקה".


האם קיבלת תשובה לשאלתך?