חיוב לקוח/ה באמצעות תשלום בכרטיס אשראי הוא קל מאוד במערכת SUMIT וזמין בכל המסלולים.
על מנת לבצע את החיוב צריך רק לוודא שסיימתם לבצע את תהליך ההצטרפות לשירותי הסליקה במערכת ולאחר מכן תוכלו לחייב כל לקוח/ה בכל עת בכמה לחיצות כפתור.
מדריך זה מסביר איך לבצע סליקת אשראי בשיטה הרגילה.
בשיטה זאת ניתן לבחור את המוצרים/שירותים ולהגדיר הגדרות נוספות.
אפשר לקרוא פה על שיטה מהירה יותר ורזה יותר שהמערכת מאפשרת לכם בנוסף »
איך מגיעים למסך החיוב?
ראשית יש להכנס למודול סליקת אשראי.
ניתן להכנס למסך הראשי של המודול, על ידי (1) לחיצה על "סליקת אשראי" בתפריט הצד, או (2) לחיצה על מודול "סליקת אשראי".
במסך זה תראו את כל היסטוריית סליקות האשראי שלכם. ניתן ללחוץ על הכפתור הכחול ליצירת סליקת אשראי חדשה.
לחילופין, כדי להגיע ישירות למסך של סליקת אשראי חדשה, ניתן ללחוץ על הכפתור של "סליקת אשראי" תחת "פעולות המהירות".
אלו פרטים אפשר לספק בקשר לחיוב?
במסך שיפתח לכם תוכלו להגדיר את כל מה שקשור לביצוע הסליקה. המסך מחולק ל-3 חלקים עיקריים:
פרטי הסליקה
פירוט המוצרים/שירותים
אפשרויות נוספות
בחלק הראשון, של פרטי הסליקה, תוכלו לבחור את הלקוח עבורו תרצו לבצע את החיוב. ניתן לכתוב את שם הלקוח, במידה והוא כבר קיים במערכת - תוכלו לבחור אותו. במידה ולא - המערכת תיתן לכם ליצור עבורו כרטיס לקוח חדש.
לאחר מכן מזינים את פרטי כרטיס האשראי.
פרטים אלו ישמרו בכרטיס הלקוח באופן מוצפן לביצוע עסקאות עתידיות, ללא שתצטרכו לקחת ממנו שוב את פרטי כרטיס האשראי שלו.
ניתן גם להגדיר שהמערכת לא תשמור את הפרטים במידה ומדובר על לקוח מזדמן או לקוח שביצע עסקה חד פעמית.
קיימת אפשרות גם לקבל באופן אוטומטי את כל פרטי הכרטיס באמצעות גיהוץ הכרטיס במכשיר קורא כרטיסים. הסבר נרחב נמצא פה »
בשורה האחרונה של חלק זה, בוחרים את מספר התשלומים הרצוי. אם לא בוחרים שום דבר - המערכת תבצע את החיוב בתשלום אחד. ניתן לבחור כל מספר תשלומים בהתאם למקסימום התשלומים שמאושר לכם על ידי חברת האשראי איתה בחרתם לעבוד במערכת.
חלק זה כולל גם את אזור ההגדרות, ניתן ללחוץ על כפתור הגדרות לצורך קביעת הגדרות מתקדמות לסליקה, כמו סליקה במטבע זר, שפת המסמך שיופק ורמת עיגול הסכומים בעסקה ובמסמך שיופק. כל עוד לא תבצעו שינוי, המערכת תבצע את העסקה בשקלים, המסמך יופק בעברית ולא יתבצע עיגול לסכומים שתזינו.
החלק השני של המסך, כולל את פירוט כל המוצרים והשירותים עליהם תרצו לחייב את הלקוח.
ניתן להוסיף בחלק זה כמה שורות שתרצו, כאשר בכל שורה ניתן לבחור את שם המוצר/שירות, תיאור מילולי נוסף, כמות יחידות וסכום. פרטים אלו יועברו כמו שרשמתם אותם פה ישירות למסמך שיופק בעקבות החיוב.
החלק השלישי של המסך כולל מספר אפשרויות נוספות. ניתן לקבוע שם איזה מסמך יופק בסיום עם ביצוע מוצלח של החיוב, ניתן להוסיף טקסט כללי נוסף שיופיע לאחר מכן בראש המסמך וניתן להגדיר שלא לשמור את אמצעי התשלום בכרטיס הלקוח.
לאחר שסיימתם למלא את כל הפרטים יש ללחוץ על הכפתור הכחול שכתוב עליו "יצירת חיוב" והחיוב יתבצע מיד.
מה קורה לאחר החיוב?
מיד לאחר ביצוע החיוב במערכת תקבלו הודעה שאומרת האם החיוב בוצע בהתחלה או שנכשל מאיזושהי סיבה.
בחיוב תקין, המערכת תיצור את המסמך שהוגדר (לרוב חשבונית מס/קבלה לעסקים החייבים במע"מ או חשבון/קבלה לעסקים וארגונים הפטורים ממע"מ), ותוקפץ לכם הודעה ששואלת האם לשלוח ללקוח את המסמך, כמו בהפקת מסמך רגיל במערכת.
במידה והחיוב נכשל - תקבלו הודעה על המסך עם סיבת הכשלון. כשלון בחיוב יכול לנבוע ממגוון רחב מאוד של סיבות, החל מהזנת פרטי כרטיס שגויים, ועד לסירוב של חברת כרטיס האשראי של הלקוח לביצוע העסקה. בכל אופן ההודעה שתקבלו במצב כזה תעזור לכם להבין מה קרה ומה אפשר לעשות כדי לפתור את הבעיה. אם הכרטיס לא תקין מאיזושהי סיבה, תמיד אפשר לנסות לבקש מהלקוח שיתן לכם פרטי כרטיס אשראי אחר.
את פירוט כל העסקאות שבצעתם במערכת, כולל אלו שעברו בהצלחה ואלו שנכשלו תוכלו לראות בכל עת במסך הראשי של מודול "סליקת אשראי".