יכולות להיות כמה סיבות לזה שהסליקה לא פעילה אצלך בחשבון. דף זה יעזור לך להבין למה החשבון שלך כרגע לא מחובר ואיך אפשר לטפל בזה בקלות.
המידע בדף זה מתחלק בין בעיות בסליקה עם חברת אשראי לבין בעיות בחיבור לסליקה עם חברת מאגד (Upay).
מסך סטטוס המסוף
ראשית, בכל מקרה של משהו שלא עובד, כדאי תמיד לפני הכל להכנס למסך סטטוס סליקת אשראי אצלכם בחשבון ולראות שם את הפרטים בקשר למצב הסליקה.
לרוב, מסך זה כבר יענה לכם על השאלות ללא צורך להמשיך ולבדוק דברים נוספים :)
בעיות בחיבור לסליקה עם חברת אשראי
לא הוקם מסוף
במידה ובכניסה למסך סטטוס סליקת אשראי מתקבלת הודעה שלא בוצע חיבור לסליקת אשראי יש לוודא שהגשתם בקשה להקמת מסוף אשראי ושעברו לפחות 3 ימים ממועד הגשת הבקשה להקמת המסוף. זהו משך הזמן שלוקח לשב"א בדרך כלל להקים מסוף אשראי.
לעיתים, למרות שהוגשה בקשה, ייתכן עיכוב בהקמת המסוף מצד שב"א או חברת האשראי. במידה ועברו 3 ימים והסליקה לא פעילה, תוכלו לבצע את הפעולות הבאות:
לוודא מול חברת האשראי שכל הפרטים שמסרתם בהקמת המסוף נכונים.
לוודא מול חברת אשראי שלא הגישו סירוב להקמת המסוף.
לוודא מול חברת האשראי שאישרו את הקמת המסוף והבקשה כבר אינה בסטטוס "ממתין לטיפול" אצלם.
במידה והם מאשרים שהכול תקין, או מבקשים לעדכן פרמטרים, יש להמתין ולמחרת בבוקר לנסות לסלוק במערכת (שקל יספיק). כך תוכלו לוודא שהכול תקין.
עסקאות נכשלות
במידה ווידאתם שהמסוף פעיל ותקין, ובכל זאת יש כישלונות חיוב באשראי, יש לשים לב להודעות המערכת בניסיונות הסליקה. ההודעות יכולות להצביע על סיבות שונות בגינן נכשל חיוב האשראי.
לדוגמה:
אין מסגרת מספיקה בכרטיס האשראי לביצוע העסקה - יש לבדוק מול הלקוח שיש לו מסגרת שמספיקה לסכום העסקה שאתם מנסים לחייב.
תוקף כרטיס אשראי לא נכון - יש לוודא מול הלקוח שפרטי האשראי שבידיכם מדויקים.
כרטיס לא מאושר לסליקה או חסימה אחרת בחברת האשראי - יש לבדוק מול חברת האשראי שאתם רשאים לסלוק את סוג הכרטיס שאתם מנסים לחייב.
ישנה הגבלה על מספר התשלומים בעסק או בכרטיס האשראי - יש לבדוק מול חברת האשראי שאתם רשאים לסלוק את מספר התשלומים שאתם מנסים לחייב.
אין תמיכה במטבע איתו מנסים לבצע את העסקה - יש לבדוק מול חברת האשראי שמספר הספק שלכם תומך בסוג המטבע אותו אתם מנסים לחייב.
בעיות בחיבור לסליקה עם מאגד (Upay)
מילאתי את טופס ההרשמה ועדיין הסליקה לא נפתחה לי
לרוב מצב כזה יקרה באחד מ-2 מקרים: או שמדובר על עמותה, או שמדובר על אחד מתחומי העיסוק שדורשים בירור נוסף. בכל אחד מהמקרים מה שהכי חכם לעשות זה לשלוח ל-Upay את כל מה שהם ביקשו מכם במייל ובמקרה שזה עדיין נתקע אפשר לפנות אליהם ישירות לבירור.
סלקתי בעבר, ופתאום כשבאתי לסלוק היום קיבלתי הודעה שהסליקה לא פעילה
יכולים להיות מספר מצבים שגורמים לזה, לרוב מדובר על הקפאת חשבון אצל Upay, לאחר תקופה ממושכת של חוסר פעילות. במצב כזה צריך לפנות אליהם לשחרור החשבון. במידה ותקבלו מהם פרטי התחברות חדשים ניתן להזין אותם פה.
בעיות בסליקה באתר WooCommerce
בכל מקרה של בעיה בסליקה באתר שלכם, כדאי לבדוק לפני הכל אם הסליקה הישירה מתוך המערכת פועלת.
אם הסליקה לא פועלת גם בתוך המערכת, לרוב מדובר על אחד מהמקרים המתוארים למעלה (בכל מצב אחר אפשר כמובן לפנות אלינו לתמיכה ונשמח לעזור).
אם הסליקה בתוך המערכת כן פועלת, הבעיה היא או בחיבור בין החשבון שלכם ב-SUMIT לבין האתר, או בעיה באתר עצמו.
לפירוט נרחב יותר של בעיות נפוצות בסליקה באתרי WooCommerce ואיך לפתור אותן, ניתן לקרוא פה »