הצמדה למדד בהוראות קבע
עודכן לפני יותר משבוע

המערכת מאפשרת לכם להגדיר הוראות קבע חכמות עם הצמדה למדד המחירים לצרכן.

על מנת לאפשר את הצמדת המחירים, יש להפעיל את התכונה תחת: הגדרות > הוראות קבע > הגדרות מתקדמות > תמיכה בהצמדת מחיר חיוב למדד.

לאחר מכן, תוכלו לבחור בכל הוראת קבע בפני עצמה, האם לבצע בה הצמדה למדד

איך להפעיל הצמדה למדד בהוראת קבע חדשה?

לאחר הוספת התכונה של הצמדת הוראות קבע למדד, יתווסף לכם שדה מיוחד במסך של יצירת הוראות הקבע, בשם "תאריך מקורי לחישוב הצמדה למדד"

ההצמדה תפעל רק במידה והוזן תאריך לשדה זה. למעשה שדה זה קובע 2 דברים:

  1. האם בכלל להפעיל את מנגנון הצמדת המחירים בהוראת הקבע החדשה.

  2. במידה וכן, מהו תאריך הבסיס שלפיו תחושב ההצמדה.

ניתן לבחור את תאריך יצירת ההוראה, ואז ההצמדה למעשה תחושב מיום זה שהוא כנראה יום ביצוע העסקה. או למשל ניתן לבחור את תאריך התשלום הראשון ואז התשלום הראשון יהיה בסכום הנקוב והחל מהתשלום השני יתחיל לפעול מנגנון ההצמדה.
כמו כן ניתן גם לקבוע בשדה זה תאריך עבר, לפי מה שהוסכם בינך לבין הלקוח, ואז ההצמדה תחושב כבר מהתשלום הראשון, לפי מדד הבסיס שהיה בתאריך שהזנת בשדה.

האם ניתן לקבוע מחיר מינימום כך שההצמדה תפעל רק כלפי מעלה ולא כלפי מטה?

בהחלט כן.

בברירת המחדל, אם לא תגדירו אחרת, זה גם מה שיקרה.
במצב הרגיל, המערכת מבצעת את ההצמדה רק כלפי מעלה. כלומר אם הזנתם למשל בהוראת הקבע מחיר של 100 שח, והמדד עלה ב-1%, אז התשלום הבא יהיה בסך של 101 ש"ח.

לעומת זאת, אם המדד ירד ב-1%, התשלום הבא יהיה בסך של 100 ש"ח, ולא בסך של 99 ש"ח. שכן הסכום שמוגדר בהוראת הקבע מוגדר אוטומטית כמחיר המינימום.

כמובן שבמידה והמדד עלה, ולאחר מכן הוא ירד בחזרה, המערכת תתחשב גם בעליות וגם בירידות, ותמיד תחייב בכל פעימה בהתאם לשיעור המדד ביחס למדד הבסיס. אך במידה והירידות הורידו את המדד הנוכחי אל מתחת למדד הבסיס, הסכום שיגבה יהיה לפי מה שהוגדר בסכום הוראת הקבע ולא פחות מזה.

במידה ותרצו בכל זאת לאפשר חיובים מופחתים, מתחת למחיר הבסיס, בעת ירידת מדד אל מתחת למדד הבסיס, ניתן להגדיר זאת תחת: הגדרות > הוראות קבע > הגדרות מתקדמות > תמיכה בירידת מחיר בהצמדה.

חשוב לציין שהפעלת הגדרה זו, תשפיע כל כלל הוראות הקבע שהוגדרה בהם הצמדה למדד.
כלומר, לא ניתן ליצור במקביל הוראות קבע שחלקן מוצמדות למדד עם מחיר מינימום וחלקן ללא מחיר מינימום. ההחלטה צריכה להיות גורפת לגבי כל הוראות הקבע שמוגדר בהם מנגנון הצמדה.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?