כל האוספים
המודולים שלנו
דיוור במייל
דפי עזרה
עמידה בתנאי חוק הספאם בדיוור במייל ובסמס
עמידה בתנאי חוק הספאם בדיוור במייל ובסמס
עודכן לפני יותר משבוע

בדצמבר שנת 2008 נכנס לתוקף "חוק הספאם". חוק זה הוא תיקון לסעיף בחוק התקשורת, האוסר משלוח של פרסומות מסחריות במייל, בהודעת טקסט, בפקס או על ידי מערכת חיוג אוטומטי - מבלי שהנמען אישר זאת. המטרה של החוק היא מניעת תופעת הפצה המונית של פרסומות שאינן רצויות, המכונות "דואר זבל" ובאנגלית "ספאם".

חוק הספאם נועד כדי לטפל בתופעה זו המטרידה בעלי עסקים וגם צרכנים בעולם ובארץ. מעבר לעניין המטריד של חשיפה לפרסומת שאינה רצויה, מדובר בתופעות בעיתיות הנגזרות מכך: בעיות באבטחת מידע ופגיעה בפרטיות, הפצת וירוסים וכמו כן גרימת נזקים כספיים בהיקפים גדולים.

מה קובע חוק הספאם?

חוק הספאם אוסר על שליחת דברי פרסומת לנמען באמצעי התקשורת השונים (אי מייל, הודעת SMS, פקס או מערכת חיוג אוטומטי) מבלי שהנמען נתן הסכמה מפורשת מראש לכך. יוצא מן הכלל הוא מצב בו אין צורך בהסכמה מראש של הנמען. הדבר תקף אם בעת שרכש מוצר או שירות כלשהו, הוא מסר את פרטיו והמפרסם יידע אותו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח של פרסומות ונתן לנמען את ההזדמנות לסרב למשלוח זה של דברי פרסומת.

במידה והמפרסם שלח חומרים פרסומיים מבלי לקבל את ההסכמה הדרושה, הוא עובר על החוק, ועלול אף להיות מואשם בעבירה פלילית ולתשלום של קנס הקבוע בחוק. גובהו של הקנס על שליחת ספאם עומד כיום על כ-226,000 ש"ח - אם נשלחה פרסומת מבלי שהתקבלה הסכמת הנמען בכתב ומראש או על כ-75,300 ש"ח במידה והמפרסם לא ציין בדבר הפרסום ששלח את הפרטים הדרושים או שבדברים שנשלחו יש משום הטעיה. גם מי שאחראים על תחום הפרסום בתאגיד או מנהלי התאגיד עלולים להיענש בתשלום קנס באופן אישי.

מפרסם השולח ספאם עלול להיתבע בתביעה אזרחית בנוסף. על פי החוק, יכול נמען שנשלחה אליו פרסומת בניגוד לחוק לתבוע פיצויים מהמפרסם של עד 1,000 ש"ח, גם מבלי שידרש להוכיח כי נגרם לו נזק.

החוק קובע כי ניתן גם להגיש כנגד המפרסם תובענה ייצוגית.

כיצד מפרסמים יכולים לעמוד בחוק?

כפי שציינו, החוק לא מקל על מפרסמים והעונשים הקבועים בחוק אכן מרתיעים. ולמרות זאת, מפרסמים עושים כיום שימוש נרחב בשליחת ניוזלטרים (דיוור במייל), בשליחת מסרונים (הודעות טקסט) ועוד כאמצעי שיווק ופרסום יעיל. השאלה הנשאלת על ידי כל מי שמעוניין לפרסם שירות או מוצר, היא כיצד יוכל להמשיך ולעשות זאת מבלי שינקטו נגדו בסנקציות הקבועות בחוק.

במידה ואתם עושים שימוש במערכת דיוור או הפצת מסרונים, המסר אותו אתם משגרים צריך להיות מורכב מהדברים הבאים:

  1. ציון המילה "פרסומת" בכותרת או בתחילת המסר.

  2. לכלול את שמו של המפרסם וכיצד ניתן ליצור עמו קשר.

  3. פירוט הזכות לסרב להמשיך לקבל ספאם מסוג זה וקיומה של אפשרות נוחה וחינמית להסרה מרשימת התפוצה.

תוכנה שעוזרת לעמוד בדרישות - בקלות

מערכת סאמיט מאפשרת שליחה של ניוזלטר (באמצעות דיוור במייל דרך המערכת) וגם שליחה של מסרונים - SMS, אף היא מתבצעת דרך המערכת בצורה פשוטה. המערכת כוללת בתוכה אפשרות ליצור מייל או מסרון סמס עם חתימה המאפשרת הפסקת שליחת החומר הפרסומי. מדובר ביתרון מהותי, המאפשר נוחות בשימוש השוטף יחד עם עמידה בתנאי החוק בצורה יעילה.

להצטרפות וקבלת פרטים על מערכת הדיוור במייל או על מערכת שליחת הסמסים של SUMIT, לחצו כאן.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?