כל האוספים
המודולים שלנו
מלאי
דפי עזרה
ניהול מלאי באקסל או באמצעות מערכת ניהול מלאי?
ניהול מלאי באקסל או באמצעות מערכת ניהול מלאי?
עודכן לפני יותר משבוע

אם אתם מוכרים מוצרים מסוגים שונים, סביר להניח שאתם מחזיקים במלאי. במידה והעסק שלכם מחזיק במלאי, כדאי שתמשיכו לקרוא.

ניהול המלאי הוא חלק מהותי מניהול העסק ולכן חשוב שיעשה בצורה תקינה ויסודית. המשמעויות של ניהול מלאי בצורה לא תקינה או לא מסודרת יכולות להיות אי נעימויות מול לקוחות וספקים ובסופו של דבר גם הפסדים כספיים ובזבוז של משאבים. בדיוק מסיבה זו חשוב להבין מה הדרך היעילה ביותר לניהול של מלאי. יש שיטות שונות לניהול המלאי, אחת השיטות היא ניהול מלאי באקסל. מה החסרונות של שיטת ניהול מלאי זו? וכיצד ניתן לנהל את המלאי באופן יותר יעיל? קראו כאן.

אופן ניהול מלאי באקסל

כאמור, עסקים רבים אשר מחזיקים במלאי נוהגים לנהל את המלאי באמצעות תוכנת אקסל. היתרונות של שיטה זו היא הפשטות היחסית שלה, העובדה שעסקים רבים "התרגלו" כבר לעבוד כך וזו אפשרות חינמית לניהול המלאי. החסרונות של שיטת ניהול מלאי באקסל היא העובדה שהתוכנה מאפשרת פתח ללא מעט טעויות. כמו כן, התיעוד ושליפת המידע מהמערכת אינו פשוט ולעתים מסרבל את העבודה. אקסל היא אמנם תוכנה יעילה ונוחה לשימוש, אך אינה מכילה את כל הפונקציות אשר קיימות בתוך מערכת ניהול מלאי מסודרת. במידה ומדובר על מלאי קטן, או בעסק של אדם בודד, יתכן ויעשה שימוש בתוכנת אקסל, אך כאשר מדובר על עסק גדול יותר, או מלאי בהיקף גדול, יש צורך בתוכנה מסודרת ומתקדמת אשר יכולה לתת מענה מקיף בנושא.

מערכת ניהול מלאי

מערכת לניהול מלאי עובדת בצורה אחרת ומתקדמת יותר מאשר ניהול מלאי באקסל. ראשית, זוהי מערכת שעובדת בהתאם לחוק ומאפשרת לשמור תיעוד מלא אחורנית. המשמעות היא שעל ידי שימוש במערכת זו ניתן תמיד לתחקר ולהבין מה התרחש עם המלאי ומה היה מצב המלאי בכל רגע נתון. זוהי פונקציה שאינה קיימת באקסל, אשר מראה את תמונת המצב הנוכחית ולא מאפשר תיעוד באופן הזה. כאשר המלאי מנוהל בצורה זו מאוד קל להימנע מטעויות בניהול המלאי, למנוע חוסרים או עודפים בזמן אמת ולייעל את כל הטיפול במלאי בעסק. המשמעות היא חיסכון אמיתי בזמן וכמובן בכסף.

פונקציות נוספות של המערכת

בהשוואה לניהול מלאי באקסל, מערכת ניהול מלאי היא מערכת מתקדמת, אשר מאפשרת גם לעדכן את המלאי באופן אוטומטי (על ידי הפחתת מלאי) לאחר שהונפקה חשבונית. באופן זה לא נעשות טעויות מיותרות וניתן לגלות חוסרים במלאי באופן מידי. האופן בו המלאי מנוהל משפיע על היבטים שונים בניהול העסק. כאשר מתקיים תיעוד ורישום מסודר באופן אוטומטי, ניתן להפנות את המשאבים להיבטים אחרים של העסק. המערכת מאפשרת להעניק שירות יעיל ללקוחות אשר מתעניינים במוצר מסוים והאם הוא בנמצא. על ידי השימוש במערכת כזו לניהול מלאי ניתן לתת ללקוח תשובה מיידית על הימצאותו של פריט מסוים או לדעת כמה פריטים מאותו סוג נותרו במלאי.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?