מספר הקצאה הוא מספר ייחודי שמונפק על ידי רשות המיסים למסמך עסקי מסוג חשבונית מס. המספר נדרש במקרים שבהם יש צורך לדווח על חשבוניות ישראל בדיווח מע״מ תשומות.
כדי להפיק מספר הקצאה אוטומטי המערכת חייבת להיות מחוברת בהצלחה לרשות המיסים, אך לעיתים למרות זאת תתקלו בבעיות שונות בקבלת מספרי הקצאה. להלן הסבר על שגיאות שונות והדרכים לתיקון.
חיבור ראשוני
לפני שמתחילים לבדוק תקלות יחידניות חשוב לוודא שהחיבור לרשות המיסים הוגדר והושלם.
אם טרם נוצר חיבור לרשות המיסים ניתן לעיין בהסבר המלא על ביצוע החיבור לרשות המיסים, בלחיצה כאן »
אם קיימת בעיה בחיבור עצמו ניתן לעיין ברשימת הבעיות הנפוצות בחיבור לרשות המיסים, בלחיצה כאן »
בעיות נפוצות והדרכים לטיפול בהן
המסמך לא שמור כסופי
כאשר המסמך שמור כטיוטה לא ניתן להפיק מספר הקצאה ולכן כפתור הנפקת מספר ההקצאה לא יוצג.
מה עושים?
נכנסים לחשבונית, בוחרים "עריכה", שומרים את המסמך בשמירה סופית.
במידה ויש חיבור תקין לרשות המיסים, מיד לאחר שמירת המסמך, מספר ההקצאה יופיע על גבי המסמך.
המסמך כבר קיבל מספר הקצאה
לפעמים, מפספסים את העובדה שמספר ההקצאה כבר מופיע על גבי המסמך ומנסים בכפתור "פעולות נוספות (...)" להפיק מספר הקצאה באופן ידני.
כאשר המסמך כבר קיבל מספר הקצאה האפשרות להנפיק מספר נוסף לא תוצג בתפריט פעולות נוספות.
מה עושים?
מאתרים על גבי המסמך את מספר ההקצאה תחת מספר החשבונית.
הודעת שגיאה לאחר לחיצה על "הנפקת מספר הקצאה"
במידה וניסיתם להפיק מספר הקצאה באמצעות כפתור "פעולות נוספות (...)", וקיבלתם הודעת שגיאה, יש לפעול לפי ההסבר שמופיע בהודעת השגיאה.
אין הרשאה למשתמש - רק מי שמוגדר בעל הרשאה בחיבור לרשות המיסים הינו בעל הרשאה להוציא מספרי הקצאה.
במידת הצורך, אפשר להעזר בתמיכה של רשות המיסים במספר 4954* לקבלת ההרשאה למשתמש.מספר עוסק/ת.ז. של הלקוח שגוי - עבור הוצאת מספר הקצאה הפרטים על גבי החשבונית צריכים להיות נכונים. אם מספר העוסק או ת.ז של הלקוח אינו תקין, אז לא תתאפשר הנפקת מספר הקצאה.
יש למלא את מספר העוסק/ת.ז של הלקוח בכרטיס הלקוח, ולאחר מכן להפיק את המסמך מחדש.
דגשים חשובים
מספר הקצאה עבור חשבונית מעל 20,000 ש"ח מופיע כמספר ארוך - מעין טוקן של רשות המיסים.
מספר הקצאה עבור תרומה יהיה לפי סדר כאשר החשבונית הראשונה תקבל מספר הקצאה: "1" ומספר הקצאה הבא שיופק יהיה "2" וכן הלאה.



