לדלג לתוכן הראשי
כל האוספיםהמודולים שלנוהכנסות שאלות נפוצות
האם אוכל לערוך מסמך שהפקתי במערכת?
האם אוכל לערוך מסמך שהפקתי במערכת?

עריכת מסמכים שהופקו במערכת ונשמרו בסטטוס סופי

עודכן לפני יותר מ-2 שבועות

עריכת מסמכים במערכת מתבצעת בהתאם לסוג המסמך ולכללים החלים עליו. מסמכים שאינם חשבונאיים ניתנים לעריכה חופשית, בעוד שמסמכים חשבונאיים מחייבים יצירת מסמך נגדי ותיקון במסמך חדש.

מסמך לא חשבונאי

מסמכים שאינם חשבונאיים כמו חשבון עסקה, דרישת תשלום, הצעת מחיר וכו', ניתנים לעריכה ושינוי בכל שלב.

נכנסים אל המסמך שנרצה לערוך, ואז משמאל למעלה "פעולות נוספות (...) > עריכה"

המערכת תתריע לנו שהמסמך סגור ותוודא שאנו אכן רוצים לערוך אותו, לאחר לחיצה על "אישור" נוכל לבצע כל עריכה שנרצה ולשמור אותו עם השינוי המבוקש.

מסמכים חשבונאיים

כדי לעמוד בדרישות של רשויות המסים, לא ניתן למחוק או לערוך מסמך חשבונאי לאחר שהופק.

על מנת לבצע שינוי כלשהו במסמך חשבונאי שהופק, נוכל ליצור עבורו מסמך נגדי ואז מסמך חדש עם התיקון המבוקש.

בחשבונית מס קבלה המסמך הנגדי יהיה חשבונית מס קבלה זיכוי, בחשבונית זיכוי המסמך הנגדי יהיה חשבונית מס וכו'

יצירת הזיכוי מתבצעת ע"י כניסה אל מודול הכנסות, לחיצה על המסמך הרלוונטי, ולאחר מכן לחיצה על "זיכוי המסמך (ביטול/תיקון המסמך) > זיכוי מסמך רגיל > אישור".

פעולה זו תעביר אתכם למסך יצירת מסמך זיכוי נגדי לצורך איזון. יש לשמור את מסמך הזיכוי כמסמך סופי ולאחר מכן תוכלו ליצור מסמך חדש מתוקן.

עם זאת, יש נתונים מסויימים שכן ניתן לערוך במסמך חשבונאי, שאינם מהותיים מבחינה חשבונאית. לדוגמה, טקסט חופשי אשר הוזן על גבי המסמך, ניתן לעריכה.

אפשר להכנס אל המסמך שנרצה להוסיף או לשנות בו טקסט חופשי, משמאל למעלה "פעולות נוספות (...) > עריכה". לאחר מכן המערכת תציג לנו הודעה המציינת שנדרש לזכות את המסמך ע"מ לבצע עריכה, אך בלחיצה על אישור תאפשר עריכת הטקסט החופשי.

הוספת ת.ז./ח.פ. של הלקוח למסמך חשבונאי

במידה ובכרטיס הלקוח לא הוזן ת.ז./ח.פ. של הלקוח, תוכלו להוסיף אותו בכרטיס הלקוח והנתון יתעדכן על גבי המסמך למרות שהמסמך שמור בסטטוס סופי.

אם היה מספר ת.ז./ח.פ. בכרטיס הלקוח אך הוא היה לא נכון בעת הפקת המסמך, לא תוכלו לשנות את המספר בחשבונית ועליכם לבצע זיכוי ואז הפקת מסמך חדש כמוסבר למעלה.

מסמכי הוצאות

במידה ואתם עובדים בשיטת "ניהול הוצאות מלא" ומנהלים את כל צד הספקים וההוצאות במערכת בצורה מלאה. כדי לא לעשות בלאגן בהנהלת החשבונות, המערכת לא מאפשרת למחוק מסמך הוצאה סופי.

במקום זה ניתן לזכות את המסמך כמו שהוסבר למעלה על זיכוי מסמכי הכנסה.

שימו לב! כל זמן שהמסמך נשמר כטיוטה אך לא כמסמך סופי, תוכלו לבצע בכל סוג של מסמך את כל השינויים הרצויים. ההסבר בדף זה מתייחס רק למסמכים בסטטוס "סופי".

האם קיבלת תשובה לשאלתך?