לדלג לתוכן הראשי
כל האוספיםהמודולים שלנוסליקת אשראי
מה ההבדל בין סליקה דרך מאגד אשראי (UPAY) לבין סליקה עם חברת אשראי?
מה ההבדל בין סליקה דרך מאגד אשראי (UPAY) לבין סליקה עם חברת אשראי?
עודכן לפני יותר משבוע

סליקה דרך מאגד סליקה (נתמך ב-SUMIT ע"י UPAY)

מאגד אשראי הוא שירות המאגד את כל אפשרויות הסליקה תחת פלטפורמה אחת, במקום להקים מסופי סליקה נפרדים לכל חברת אשראי. מאגד אשראי מציע פתרון אחד שמכסה את כל סוגי התשלומים – כרטיסי אשראי, אפליקציות תשלום כמו ביט ויתכן שבהמשך יאפשרו אפליקציות נוספות. היתרון המשמעותי של סליקה בעזרת מאגד הוא פשטות השימוש, כי כל התהליך מנוהל תחת ממשק אחד, דבר שמפשט את ההגדרות הטכניות.

בדרך כלל העמלות של מאגד סליקה כמו UPAY יהיו נמוכות יותר בהשוואה לסליקה ישירה עם חברות אשראי, הודות לנפח הסליקות הגדול שמאגדים כמות רבה של עסקים.

עם זאת, ישנם גם חסרונות. כשאתם עובדים עם מאגד סליקה, אתם תלויים בשירות של המאגד עצמו, ואם יש בעיה טכנית או תקלה במערכות המאגד, כל הסליקות שלכם עשויות להיתקל בעיכוב.
כמו כן, במקרים של צרכים מיוחדים כמו זיכויים מיוחדים לרוב חברות המאגד פחות יוכלו לעזור וחברות האשראי מציעות גמישות גדולה יותר.
סליקה באמצעות יופיי מאפשרת גם סליקה באמצעות Bit.

סליקה דרך חברות אשראי (מסוף אשראי)

סליקה ישירה עם חברות אשראי כמו כאל, מקס או ישראכרט ועוד, דורשת יצירת קשר ישיר עם חברת האשראי והגשת בקשה להקמת מסוף סליקה שיספק לכם את היכולת לחייב את הלקוחות. היתרון המרכזי כאן הוא שליטה מלאה על כל תהליך הסליקה. תוכלו להגדיר את כל פרטי העסקה, הגבלות על סוגי כרטיסים, תנאי תשלום, החזרים, ועוד.

סליקה ישירה מספקת גם גמישות גבוהה יותר בהשוואה למאגדים, כיוון שאתם יכולים להתאים את כל ההגדרות לצרכים הספציפיים של העסק שלכם.

אך יש גם חסרונות לסליקה ישירה.
ראשית, עלויות הסליקה בדרך כלל גבוהות יותר, במיוחד עבור עסקים קטנים עם נפח סליקות נמוך. חברת האשראי גובה עמלות על כל עסקה, ולעיתים העמלות גבוהות משמעותית מאלה שמסופקות על ידי מאגד סליקה.
בנוסף, ניהול סליקה ישירה עם חברות אשראי דורש יותר עבודה טכנית – יש להקים את המסוף, ולעיתים תהליך זה עשוי להיות מורכב אם יש צורך להתמודד עם מספר מסופים שונים.

בסופו של דבר, הבחירה בין UPAY לבין סליקה ישירה תלויה בצרכים הספציפיים של העסק שלכם, בהיקף העסקאות, ובנכונות להשקיע בהגדרות טכניות ראשוניות וניהול הסליקה.

איך אדע באיזה שירות סליקה עליי לבחור?

ריכזנו עבורכם מספר שאלות מנחות שיכולות לעזור לכם בקבלת ההחלטה:

  1. האם נמכרים באתר שלך מוצרים פיזיים או דיגיטליים?

  2. האם הלקוחות שלך הם מהארץ או מחו"ל או גם וגם?

  3. האם יש לך יחסית הרבה מקרים של בירורי עסקאות או בקשות לזיכויים וביטולי עסקאות?

  4. כמה פעולות סליקה בערך יש לך או צפויות להיות לך בכל חודש?

  5. מה יהיה היקף הסליקה החודשי בשקלים פחות או יותר בחודשים הקרובים?

  6. האם אתה מוכר שירותים מחזוריים שהתשלום עליהם צריך להתבצע באמצעות הוראת קבע מחזורית? אם כן, כמה לקוחות כאלה ישלמו לך בערך בכל חודש באמצעות הוראת קבע?

אם עברתם על השאלות וראיתם שאין לכם צרכים מיוחדים, היקפי הסליקה שלכם יחסית נמוכים והלקוחות שלכם בעיקר מישראל - כנראה שעבודה עם מאגד אשראי תהיה הכי יעילה עבורכם.

אם ראיתם שיש לכם צרכים יותר מורכבים, או היקפי סליקה גבוהים או הרבה לקוחות מחו"ל, כנראה שעבודה עם חברת אשראי תיתן לכם מענה יותר מדויק לצרכים שלכם.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?