כל האוספים
המודולים שלנו
הנהלת חשבונות פנימית
דפי עזרה
שלבי העבודה עם הנהלת חשבונות פנימית
שלבי העבודה עם הנהלת חשבונות פנימית
עודכן לפני יותר משבוע

ברוכים הבאים!

הנהלת חשבונות פנימית הינה שיטת עבודה שבה הארגון מבצע עבור עצמו את הנהלת החשבונות השוטפת. זה נכון בין אם מדובר בעוסק פטור, עוסק מורשה, חברה, עמותה, או כל גוף אחר.

על מנת לעשות הנהלת חשבונות פנימית במערכת, יש לעקוב אחר השלבים הבאים.

מומלץ לקרוא את הכל לפני שמתחילים לבצע! :)

תחילת עבודה עם הנהלת חשבונות פנימית

  1. התקנת מודול הנהלת חשבונות. להנהלת חשבונות פנימית יש להזין את מספר הח"פ שלכם, כפי שהוא מוגדר במערכת (!).

  2. לאחר ההתקנה, יש לבחור "הנהלת חשבונות פנימית לארגון יחיד". אם יש לכם שני ארגונים במערכת, עדיין מומלץ לעבוד ככה ולהתקין את הנהלת החשבונות בצורה הזו בשניהם.

  3. לאחר הבחירה ב-"הנהלת חשבונות פנימית לארגון יחיד", יש לבחור את סוג הנהלת החשבונות שלכם, בהתאם לסוג הארגון.

  4. לאחר מכן יש לבחור מקור אינדקס ראשוני (שיכניס את סוגי התנועות וכרטיסי החשבון בברירת המחדל). אם אין לכם מושג מה זה אינדקס ואתם לא מייבאים להנהלת החשבונות נתונים ממערכת אחרת - כנראה שכדאי לכם לבחור בברירת המחדל. אחרת, יש להתייעץ עם גורם מקצועי.

  5. סיימתם להתקין!

  6. בראש המסך תופיע לכם התראה שתעזור לכם לוודא שאתם נמנעים מדיווח כפול על הכנסות/הוצאות (לוודא שאם כבר קיים לכם מסמך במערכת שדווח, לא תדווחו עליו שוב). מומלץ לעקוב אחר ההוראות, לייבא את הנתונים ולסמן תנועות שכבר דווחו, בהתאם לחודש הבא הנדרש לדיווח (זה הרבה יותר ברור כשעוקבים במערכת שלב שלב). להסבר מלא על יבוא נתונים להנהלת חשבונות »

  7. לאחר שסיימתם את תהליך מניעת הדיווחים הכפולים, אפשר להיכנס לדיווחים הרלוונטיים! אם עוד לא עשיתם את זה, המסך הזה נמצא כאן »

  8. אנחנו ממליצים לעבוד עם הדיווחים במצב של "בחירת תנועות". לתשומת הלב, על מנת שהמערכת תוכל לעקוב אחר הנתונים שדווחו, יש ללחוץ על "שמירת הדיווח"!

בהצלחה!

עובדים עם ניהול הוצאות מלא במודול הוצאות?

לתשומת הלב, עבדתם עד כה עם ניהול הוצאות מלא? שתי המלצות בשבילכם!

  1. אם אתם לא מנהלים את התשלומים של הספקים במודול הוצאות, וגם לא עוקבים אחרי קבלת החשבוניות של הספקים במודול הוצאות, אפשר לשקול להפסיק לעבוד עם ניהול הוצאות, ולעבוד ישירות בהנהלת החשבונות בשביל להכיר בהוצאות. אפשר לעשות את זה דרך העלאת צילומים ישירות להנהלת החשבונות, או דרך קליטת תנועות ישירות למסך המנה.

  2. אם בכל זאת אתם מחליטים להמשיך לעבוד עם ניהול הוצאות מלא במודול הוצאות, שימו לב להגדיר פריטים כוללים מע"מ ופריטים שאינם כוללים מע"מ בצורה שתוכלו להבחין ביניהם ביבוא ולהגדיר להם סוגי תנועה שונים בהנהלת החשבונות.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?