לדלג לתוכן הראשי
כל האוספיםמדריכים לניהול חשבונות בעסק/בעמותה
לא רק לדו"ח השנתי – הסבר על עבודתם של רואי חשבון
לא רק לדו"ח השנתי – הסבר על עבודתם של רואי חשבון

דף הסבר על רואי חשבון הכולל מידע על השירותים שמציע רו"ח לעסקים קטנים ולחברות. אילו תפקידים יש למנהל חשבונות בעסק? ומה העלות של רואה חשבון? קיראו

עודכן השבוע

ניהול עסק או חברה מצריך תשומת לב גם לפן הפיננסי (לעיתים יותר ממה שאנו מתכננים). הגשת דוחות, תשלום מס ותכנון מס הם רק חלק מהדברים שיש לטפל בהם. בין אם אתם מנהלים עסק קטן או שאתם בעלים של חברה - יתכן ונזקקתם לפחות פעם אחת לשירותיו של רואה חשבון. זהו אשת או איש המקצוע שמהווה גשר בין העסק לבין רשויות המס, וביכולתו לחסוך עלויות מיותרות, לבחון התנהלות נכונה של חברות, לערוך חישובי שכר ועוד.

למה צריך רואה חשבון או מנהל חשבונות?

לא בכל מצב יש צורך בשכירת שירותיו של רואה חשבון או מנהל חשבונות. עסקים מסוגים שונים חייבים על פי חוק להשתמש בשירותיו של רואה חשבון, למשל עסק המוגדר כחברה, משום שרואה החשבון צריך לבקר את הדוחות הכספיים של החברה.

עצמאי שהוא עוסק פטור או עוסק מורשה אינו חייב בהעסקת רואה חשבון או מנהל חשבונות.

כאשר מדובר בעסק קטן, ההמלצה היא לקיים את הנהלת החשבונות בצורה עצמאית כדי לחסוך בעלויות. ניתן לעשות זאת על ידי שירותים דיגיטליים שונים המאפשרים ניהול חשבונות.

עבור מי שלא מעוניין לעשות זאת בעצמו, ניתן לעשות שימוש נקודתי בשירותים של רואי חשבון, אחת לשנה, עם הגשת הדוח השנתי למס ההכנסה.

תפקידו של רואה חשבון בעסק

תפקידיו ומשימותיו של רואה החשבון משתנים בהתאם לסוג העסק עבורו הוא מבצע את העבודה. חברות גדולות יזדקקו לליווי צמוד ואינטנסיבי יותר של רו"ח בהשוואה לעוסק פטור:

  • דוחות ומסמכים: סיוע בהכנת מאזן עבור העסק והכנת דוחות שנתיים למס ההכנסה.

  • ניהול חשבונות: הכנת משכורות (חשבות שכר) ושירותים שונים של הנהלת חשבונות של העסק.

  • ביקורת: רו"ח מכין דוח ביקורת של הדוחות הכספיים לחברות ועמותות.

  • חשבות: בחברות גדולות ישמש רואה החשבון כחשב בתוך החברה.

  • תכנון מס: רואה החשבון מסייע בתכנון מס לעסקים, בהתאם לנהוג בחוק.

מהן העלויות של שימוש בשירותי רו"ח?

עלויות שכירת שירותיו של מנהל, מנהלת חשבונות או רו"ח משתנות בהתאם לסוג העבודה, לניסיון ולפרמטרים נוספים. את חלקם של השירותים ניתן לבצע באופן עצמאי (כאשר מדובר בעסק בהיקף קטן) כדי לחסוך בעלות רואה החשבון. בנוסף, רבים מבעלי העסקים עושים שימוש בתוכנות ייעודיות להנהלת חשבונות המאפשרות עבודה יותר יעילה ומסודרת. יחד עם זאת, ניתן לציין טווחי מחירים כלליים לשירותים שונים:

  • פתיחת תיק במס הכנסה: 500-1,500 ש"ח (תלוי בגודלו של העסק)

  • הכנת דו"ח שנתי עבור עסקים: 1,000-3,000 ש"ח

  • הכנת דו"ח שנתי עבור חברות: 5,000-6,000 ש"ח

  • שירות הנהלת חשבונות עבור עוסק פטור: 70-100 ש"ח בחודש

  • שירות הנהלת חשבונות עבור עוסק מורשה: 180-220 ש"ח בחודש

  • הכנת דו"ח שנתי לעוסק פטור: 800-1,500 ש"ח

  • הכנת דו"ח שנתי לעוסק מורשה: 1,200-1,800 ש"ח

  • הכנת דו"ח שנתי לשכיר: 1,200-1,500 ש"ח

  • הנהלת חשבונות לחברה בע"מ: 450-650 ש"ח בחודש

  • ייעוץ בנושאי מס: 300-600 ש"ח לשעה

  • ייעוץ לחברות בנושאי מס: 350-700 ש"ח לשעה

האם קיבלת תשובה לשאלתך?